Porządek w firmowej kuchni — z czym mierzy się Office Manager? 

Porządek w firmowej kuchni to niejednokrotnie punkt sporny… Powszechną praktyką jest zapewnienie członkom zespołu miejsca i urządzeń do spożywania posiłków w ciągu dnia. Nieprzyjemna kuchnia biurowa może również zmusić pracowników do zjedzenia lunchu przy biurku, co, jak wiadomo, zwiększa ryzyko zachorowań ze względu na dużą liczbę bakterii na sprzęcie biurowym w miejscu pracy. 

 

Firmowa kuchnia najważniejsze pomieszczenie w biurze 

 

Dlatego w najlepszym interesie kierowników i personelu jest właściwie utrzymana i czysta kuchnia. W ogólnodostępnej kuchni jest zwykle możliwość przygotowania gorącego napoju, podgrzania potraw w kuchence mikrofalowej oraz przechowywania łatwo psującego się pożywienia w lodówce. To także pomieszczenie, w którym przygotowywany jest poczęstunek dla gości, herbata czy kawa dla klientów i kontrahentów. 

 

porządek w firmowej kuchni

 

To też miejsce spotkań i tak ograniczonych dziś interakcji. Kuchnia w biurze powinna być miejscem odpoczynku i relaksu w czasie przerw. Jednak brudne biuro może sprawić, że każdy poczuje się mniej niż komfortowo. Ze względu na warunki reżimu sanitarnego i samą warstwę estetyczna kuchnia musi być sprzątana regularnie, wręcz na bieżąco. W najgorszym przypadku źle oczyszczona kuchnia może okazać się siedliskiem wirusów i bakterii. 

 

Instrukcje 

 

To niesamowicie frustrujące, gdy niektórzy pracownicy nie biorą odpowiedzialności za porządek wokół siebie, pozostawiając bałagan, który doskwiera wszystkim innym. Brudne naczynia, jedzenie rozrzucone po blatach, nadpsute owoce — widok, jaki możemy zastać niekiedy w firmowej kuchni, bywa wręcz obrzydliwy… Frustracja na niewiele jednak się przyda, wiele nawyków można wspólnie wypracować. 

 

Polityka kuchenna może gromadzić wiele zasad, ale najlepiej jest stworzyć wytyczne, które są łatwe do przestrzegania i niezbyt drastyczne. Powinno to obejmować podstawy, takie jak sprzątanie po sobie, mycie lub płukanie własnych naczyń i niepozostawianie starej, zgniłej żywności w lodówce. Na przykład zasada dotycząca kuchenek mikrofalowych w biurze może wymagać, aby pracownicy sprzątali wszelkie wycieki natychmiast po ich wystąpieniu, ale całkowity zakaz podgrzewania rozlewającej się żywności w kuchence mikrofalowej dla wielu będzie nie do przejęcia. Na początku zachęcanie pracowników do zmiany sposobu, w jaki zawsze robili rzeczy, może wydawać się trudne. Jednak wdrożenie zasad dotyczących kuchni może pomóc upewnić się, że wszyscy są po tej samej stronie. 

Przygotowaliśmy regulamin czystej kuchni, który możesz pobrać i powiesić w firmowej kuchni, w ten sposób pracownicy nabiorą nawyków sprzątania po sobie.

 

Możesz również opracować wytyczne dotyczące mycia rąk, zmywania naczyń, etykiety lodówki i czyszczenia blatów, aby zachęcić do kultury czystości. W Internecie dostępnych jest wiele plakatów i etykiet stworzonych z myślą o kuchniach biurowych. Możesz również wykonać własne lub pobrać te proponowane przez Fresh Facility. Pomocne może być również zaopatrzenie się w małe etykiety, aby personel mógł oznaczyć żywność swoją nazwą i datą przed umieszczeniem w lodówce.


Zamów darmową
wycenę sprzątania
biura


Stwórz i komunikuj zasady 

 

Upewnij się, że wszyscy znają zasady. Przekaż je za pośrednictwem komunikacji wewnętrznej — na przykład w zwykłym biuletynie dla pracowników lub po prostu za pośrednictwem grupowego e-maila do wszystkich pracowników. Ważne jest również, aby uwzględnić go we wprowadzeniach lub instrukcjach dla nowego personelu, tak aby każdy wchodzący na pokład był świadomy tego, co powinien zrobić. 

 

Skonfiguruj listę

 

Być może wskazówki i przyjazne przypomnienia nie działają i musisz wdrożyć coś bardziej rygorystycznego? Tworzenie harmonogramu i delegowanie konkretnych osób do sprzątania może ułożyć rytm, który pozwoli zachować porządek. Trzeba jednak zaznaczyć, że takie rozwiązanie zwykle sprawdza się tylko w mniejszych biurach, w których można go skuteczniej egzekwować. Możesz przydzielić obowiązek sprzątania kuchni jednej osobie tygodniowo lub dziennie albo rozłożyć na pokoje, działy czy sektory. 

 

Mikrofalówka

 

zasady użytkowania biurowego sprzętuPodczas korzystania z kuchenki mikrofalowej podgrzewana żywność powinna być przykrywana. Jeśli dojdzie do rozlania jedzenia, należy wytrzeć zaciek, gdy jest jeszcze ciepły. Zostawione i zaschnięte jedzenie będzie znacznie trudniejsze do usunięcia. #Wskazówka — po użyciu warto pozostawić drzwiczki mikrofalówki uchylone, aby para mogła spokojnie się ulotnić. Zapobiegnie to przenoszeniu się zapachów żywności na następny podgrzewany posiłek i przedłuży żywotność urządzenia.

 

Czyść wycieki na bieżąco

 

Niektóre kuchnie biurowe lub pokoje socjalne mają wykładzinę zamiast płytek, lub fragmenty wykładziny wraz z płytkami. Na szczęście płytki są stosunkowo łatwe do czyszczenia i dezynfekcji. Jednak wykładzina może być nieco trudniejsza. Tutaj liczy się czas! Natychmiastowe sprzątanie wycieków może pomóc utrzymać biuro w czystości i zapewnić, że dywany i podłogi pozostaną wolne od plam. Jeśli pracownik rozleje kawę, którą niesie do swojego biurka, warto, aby jak najszybciej wytarł plamę. Zaschnięte, przydeptane i wciśnięte we włókna plamy są bardzo trudne do usunięcia. W przypadku trwałych zabrudzeń potrzebne będzie pranie wykonane przez specjalistów z użyciem sprzętów i silnych środków piorących. Więcej o praniu wykładzin w biurze — wskazówki dla Office Mangerów 

 

Oprócz potencjalnych nieestetycznych plam wykładziny dywanowe mogą również zawierać paskudne zarazki. Rozlane cząsteczki jedzenia i napojów mogą z czasem rozprzestrzeniać się po dywanie w biurze, tworząc nieprzyjemne zapachy, podczas gdy bakterie i wirusy, takie jak norowirusy i gronkowce, mogą żyć w brudnych dywanach biurowych!

 

Moralne pracowników 

 

Australijskie badanie wykazało, że zła higiena w biurze ma poważny wpływ na morale pracowników. Trzech na czterech pracowników uważa, że ​​niehigieniczne miejsce pracy oznacza, że ​​ich pracodawca nie dba o ich dobre samopoczucie. Ponadto wykazano, że czystsza przestrzeń biurowa zwiększa produktywność, zmniejsza liczbę dni chorobowych, podnosi morale i zmniejsza stres.*.

  • Mirte Horrevorts, Johan Van Ophem, Paul Terpstra, Impact of cleanliness on the productivity of employees 

 

Kosz na śmieci

 

Czy kosz na śmieci w Twojej biurowej kuchni jest zawsze przepełniony? Wybór koszy na śmieci może rzutować na wygląd firmowej koszy. Za małe pojemniki irytują i utrudniają pracownikom zachowanie porządku. Gdy masz już świetne pojemniki na śmieci, ważne jest również, aby je konserwować. Nigdy nie pozwól, aby kosze się przepełniły. Często sprawdzaj śmieci i upewnij się, że kosze są wyjmowane, czyszczone i odświeżane. Samo zmienianie worków to za mało. Możesz również wdrożyć program kompostu biurowego i inicjatywy recyklingu, aby zmniejszyć ogólne odpady biurowe i przyczynić się do czystszego środowiska. 

 

Firmowa kuchnia — środki czystości zawsze pod ręką 

 

Jak zmyć naczynia lub wytrzeć rozlane płyny, jeśli nie ma odpowiednich środków czyszczących pod ręką? Nie możesz oczekiwać, że miejsce będzie nieskazitelne przez cały czas, jeśli nie zapewniasz odpowiedniego sprzętu. Upewnij się, że Twoi pracownicy mają łatwy dostęp do:

 

  • Ściereczek i ręczników papierowych
  • Łatwe w użyciu spraye 
  • Płynu do mycia naszyć 
  • Koszy i worków na śmieci
  • Koszy recyklingowych
  • Odpowiednio dobranych lodówek i zmywarek

W biurach zdarza się wielokrotne używanie tych samych ścierek do naczyń. Jednak według Encyklopedii Zdrowia Uniwersytetu Rochester ścierki do naczyń i ręczniki to dwa najbardziej brudne przedmioty w kuchni! Zalecają zmianę i czyszczenie ściereczki każdego dnia. Aby utrzymać czystość w kuchni w biurze, upewnij się, że masz duży zapas nowych i czystych ściereczek do naczyń, aby codziennie można było używać świeżej.

 

Mikrofalówka, lodówka i blat! 

 

Odkaź blaty — to bardzo ważny element czystej kuchni. Blaty mogą nie wydawać się niebezpieczne dla zdrowia, ale mogą szybko zawierać niebezpieczne zarazki i bakterie. Blaty kuchenne są często używane do przygotowywania potraw, które same w sobie mogą przenosić zarazki. Prawdopodobnie na blacie znajdują się lub obecnie znajdują się inne przedmioty, takie jak poczta, listy, klucze, torebki, pojemniki.  Należy również upewnić się, że blaty są nie tylko czyszczone, ale regularnie dezynfekowane, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się bakterii. Zwróć uwagę na uchwyty, klamki, przyciski w ekspresie. Dezynfekcja najczęściej dotykanych powierzchni jest koniecznością. 

 

 

 

Pracuj z profesjonalnymi środkami czyszczącymi

 

Utrzymanie czystości i odpowiedniej dezynfekcji kuchni w biurze może szybko stać się wyzwaniem, zwłaszcza jeśli pracujesz w środowisku o dużym natężeniu ruchu. Jednak współpraca z doświadczonymi i profesjonalnymi firmami sprzątającymi może pomóc Ci zachować spokój ducha o czystość w biurze. Kuchnia jest trudna w utrzymaniu, ale profesjonalna firma sprzątająca ma odpowiednie narzędzia, materiały i wiedzę, aby utrzymać kuchnię w biurze w sposób ciągły, wolny od brudu i zarazków.

 

Skorzystaj ze wsparcia firmy sprzątającej 

 

Firma sprzątająca będzie współpracować z Tobą, aby stworzyć plan sprzątania, który zostanie dopasowany do powierzchni, ilości pracowników i intensywności użytkowania. Szczególnie dziś przy systemie pracy hybrydowej i mniejszym natężeniu osób w biurze, aspekt regularnego czyszczenia powierzchni jest zaniedbywany. Pomijanie harmonogramu może mieć fatalne skutki. Nie zaniedbuj samopoczucia osób, które decydują się na pracę z biura. Aspekt czystości buduje poczucie bezpieczeństwa i jest bardzo ważny dla tych, którzy pomimo zagrożenia epidemiologicznego funkcjonują w przestrzeni biurowej. Regularne sprzątanie kuchni biurowej pozwala uniknąć dodatkowych wydatków, takich jak eksterminacja (nie chcesz, aby szkodniki zdecydowały, że firmowa kuchnia jest ich nową stołówką!), nawet kosztownych napraw spowodowanych złą konserwacją. 

Zleć usługi porządkowe doświadczonej firmie, a Ty i Twoi pracownicy możecie spędzać mniej czasu na sprzątaniu, a więcej na pracy! Wspólna kuchnia biurowa pozostanie przyjemnym, higienicznym i wolnym od zarazków miejscem.

 



autor: Ewelina Skała

Office Manager z doświadczeniem. Zarządza 2 biurami w Krakowie. Odpowiada za: porządkowanie dokumentacji, organizację i obsługę spotkań, zaopatrzenie biura, dbanie o korzystne optymalizowanie kosztów firmy, zakup sprzętu biurowego, dbanie o płynny przebieg poczty wychodzącej i przychodzącej, usługi utrzymania czystości w firmie i nadzorowanie osób sprzątających