Nowy porządek biur

Pobierz raport Fresh Office

Wraz z coraz większą ilością zaszczepionych w najbliższym czasie możemy spodziewać się stabilizacji sytuacji epidemiologicznej, dlatego coraz więcej pracowników deklaruje chęć powrotu. To sygnał, aby jak najszybciej przygotować biuro do oczekiwań powracających z home office.

 

 

Obawy przed powrotem

 

Napływ emocji, jaki towarzyszy nam w związku z pandemią jest całkowicie normalny. Wielu z nas chorobe przeszło ciężko i czuje obawy przed ponownym zachorowaniem. Coraz częściej czujemy frustrację związaną

z brakiem aktywności i spotkań towarzyskich. Te obawy są w pełni uzasadnione, a nawet potrzebne, abyśmy mogli wprowadzić zmiany, które pozwolą oswoić strach. Gdy minął już ponad rok od czasu pierwszych zachorowań, nabraliśmy umiejętności radzenia sobie w niecodziennej sytuacji. Znajomość źródła problemu oraz poznanie sposobów radzenia sobie z nim, pozwoli nam na zdrowe funkcjonowanie. Czego obawiają się i na co liczą pracownicy?

 

nowy porządek biur

 

Zapytaliśmy naszych klientów o ich obawy przed powrotem do biur oraz o sposoby radzenia sobie z obecną sytuacją. Staraliśmy się dowiedzieć co musiałoby się wydarzyć, aby uznali, że praca w biurze jest bezpieczna i bez obaw planowali powrót do miejsca pracy.

W badaniu udział wzięli:

  • office managerowie
  • specjaliści ds. administracji
  • zarządcy nieruchomości
  • pracownicy biurowi

Dzięki odpowiedziom uzyskaliśmy szerokie spectrum potrzeb, które przy pewnym wysiłku każdy może zaspokoić. Obserwując prace innych i bazując na wiedzy ekspertów uzyskaliśmy listę konkretnych rozwiązań, które dadzą poczucie bezpieczeństwa i przebywanie w biurze stanie się na powrót rzeczą normalną.

 

Obawa przed niedostateczną higieną

 

Zasada zachowania higieny to jeden z najprostszych zasad uniknięcia rozpowszechniania się wirusów. To dla wielu również komfort psychiczny. Dbanie o higienę wynika z troski o zdrowie osób przebywających we wspólnej przestrzeni. Warto ustalić zasady i konsekwentnie się ich trzymać. Najbardziej obawiamy się, że osoby pracujące obok zaczną kaszleć. Niepokój wzbudzają również kontakt z gośćmi biura oraz brak zaufania do działań firm sprzątających. Warto zwrócić się do obecnej firmy świadczącej usługi utrzymania czystości i przejść krok po kroku zakres prac porządkowych. 

 

Od początku pandemii, pracując dla naszych klientów zużyliśmy ok. 550 litrów płynu do dezynfekcji.

 

 

 

Rozwiązania i zalecenia

 

  • Przed powrotem wszystkich pracowników zaplanuj dokładną dezynfekcję biura
  • Ustal z koordynatorem firmy sprzątającej nowy zakres prac. Zwróć szczególną uwagę na dodatkową dezynfekcje miejsc, które używane są przez większą część pracowników
  • Zamów cykliczne ozonowanie pomieszczeń
  • Zorganizuj pranie wykładzin
  • Opublikuj aktualny harmonogram sprzątania. Umieść najważniejsze elementy zakresu prac, zaznaczając również ekstra dezynfekcje. Daj pracownikom poczucie wzmożonych działań
  • Zadbaj o dezynfekcję biurek po skończonej pracy – ustal jasne zasady, do kogo należy ten obowiązek
  • Wyznacz punkty higieny zawierające środki do dezynfekcji rąk. Ustal dedykowany punkt dezynfekcji na jeden pokój lub dla 20 osób na open space
  • Dołóż dodatkowe środki w każdej sali spotkań
  • Przygotuj materiały o zasadach panujących w biurze dla gości
  • (klientów, dostawców)
  • Oznacz punkty zostawiania paczek przy recepcji
  • Zastosuj lampy z promieniowaniem UV-C, które dezynfekują powietrze i powierzchnie w pomieszczeniu (ściany, blaty, przedmioty itp.).
  • Zorganizuj możliwość zmierzenia temperatury po przyjściu do biura.
  • Komunikuj wielokanałowo i na bieżąco obowiązujące zasady przestrzegania higieny.


autor: Anna Gałowicz

Koordynator Operacyjny Oddział Kraków. We Fresh Facility zajmuje się koordynacją usług porządkowych realizowanych w biurach, placówkach medycznych, halach produkcyjnych oraz sprzątaniami pobudowlanymi.